در سودیکو چه میگذره ؟!!!
این مدیر سایپا کیلومترها از ایران خودرو خصوصی جلوتر است
به گزارش خط بازار؛ سایپا امروز ۱۷ مرداد در یک فضای صمیمی با حضور مدیران ارتباطات سایپا و جمعی از خبرنگاران روز خبرنگار را گرامی داشت.
در این مراسم مختصر و مفید تنها سخنران سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایپا بود که به ارائه گزارشی از وضعیت تولید، بدهی بانکی و زنجیره تأمین سایپا پرداخت که اهم آن به شرح ذیل است:
۱- زمانی که مدیریت جدید سایپا (آذرماه ۱۴۰۳) مستقر شد، تولید روزانه سایپا به کمتر از ۱۴۰۰ دستگاه خودرو در روز رسیده بود که پیش بینی میشد این روند کاهشی حتی به زیر ۱۰۰۰ دستگاه در روز برسد؛ اما هم اکنون تولید خودرو در سایپا با وجود تمام مشکلات و حوادث به طور میانگین نزدیک به ۱۴۵۰ دستگاه در روز بوده است.
۲- بخشی از افت تولید به جهت مشکلاتی از جمله قطع برق و جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بود.
۳- حدود ۱۸ هزار دستگاه از تولید وانت ۱۵۱ در سهماهه اول سال به دلیل تاخیر در اخذ مجوز استاندارد از دست رفت؛ یعنی تقریباً روزی ۳۰۰ دستگاه.
۴- اگر این عوامل کاهنده در تولید امسال اتفاق نمیافتاد قطعا میانگین تولید روزانه خودرو در سایپا به بالای ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دستگاه در روز میرسید.
۵- بدهی سرفصل شده بانکی که سال گذشته در آذرماه حدود ۲۱ همت بود، اکنون به کمتر از ۸ همت رسیده است. این کاهش قابل توجه در بدهی بانکی سایپا، نشاندهنده پیشرفت در مدیریت مالی گروه سایپا است.
۶- بدهی به زنجیره تأمین نیز که با جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و کاهش چشمگیر فروش و ورودیهای شرکت بوجود آمد به سرعت در حال جبران است و پیشبینی این است که در یک الی دو ماه آینده، بخش عمدهای از تعهدات معوق خودرو و همچنین بدهی به زنجیره تأمین پاس شود.
۷- بهزودی خبرهای بسیار خوبی از سایپا خواهید شنید. به خصوص پروژههای توسعه محصول از جمله عرضه سیتروئن C3XR و پارس نوآ و آریا. همچنین تعدادی خودروی مونتاژی و وارداتی هم به سبد محصولات امسال گروه خودروسازی سایپا اضافه خواهد شد.
۸- سایپا بعد از مدتها، عقبماندگی خود در ساخت و عرضه خانواده موتور و قوای محرکه که ضعف موروثی گروه سایپا بود را برطرف کرده و به زودی شاهد ساخت و عرضه خانواده جدید موتور در شرکت مگاموتور سایپا خواهیم بود.
۹- بخش عمده تولید از دسترفته گروه خودروسازی سایپا در ۶ ماهه دوم سال جبران خواهد شد.
نظر خط بازار
مراسم روز خبرنگار در سایپا تفاوت ماهوی با ایران خودرو داشت که در ادامه به آن اشاره می شود:
۱- میدان داری خلاقانه و حرفه ای مدیر ارتباطات سایپا اصلی ترین ویژگی مراسم تجلیل روز خبرنگار بود. حضور مدیر ارتباطات سایپا در قامت سخنگو و پاسخگو به رسانه ها و افکار عمومی نشان از تجربه و تخصص این مدیر سایپا در حوزه ارتباطات دارد. این در حالی است که افکار عمومی تاکنون صدای مدیر ارتباطات ایران خودرو را نشنیده چه برسد به اتخاذ یک اقدام خلاقانه و حرفه ای. مدیر ارتباطات سایپا از جمله خبرنگاران قدیمی حوزه خودرو است که تجربه مدیریت ارتباطات در شرکت های خودروسازی را پیش از این داشته است.
۲- یکه تازی ارتباطات سایپا در مواجهه با اصحاب رسانه و تعامل با آن ویژگی دوم است. در مراسم سایپا صرفا مدیران ارتباطات سایپا حضور داشتند و چرخاننده اصلی این برنامه بودند. این در حالی است که در مراسم ایران خودرو، همه از جمله مدیرعامل و سهامدار و مشاور و مدیران ارتباطات حضور داشتند تا شاید ضعف های ارتباطات و مشاور دولتی شان پوشیده شود.
۳- تبیین وضعیت کنونی و چشم انداز آینده سایپا توسط مدیر ارتباطات که در یک فضای به دور از حاشیه صورت گرفت سومین ویژگی این مراسم بود. این در حالی است که سخنرانان مراسم ایران خودرو متفاوت از این بود.
۴- دعوت از منتقدان رسانه ای در کنار همکاران رسانه ای، نقطه قوت دیگر مراسم سایپا بود. این اتفاق قابل مقایسه با رفتار محافظه کارانه و منفعلانه ارتباطات عمومی ایران خودرو نیست.
مقایسه این دو مراسم بار دیگر اثبات کرد که ارتباطات سایپا علی رغم مدیریت شبه دولتی حاکم بر سایپا کیلومترها از ارتباطات ناکارآمد ایران خودرو خصوصی جلوتر است. ارتباطاتی که از سهامدار(از تهران تا دبی)، مدیرعامل، بازرس ویژه و مشاور دولتی خدادادی همه در آن دخیل هستند ولی اندازه یک مدیر ارتباطات سایپا کاٰرآمدی ندارند.
ارتباطات نیاز به مدیران جسور، خوش فکر و در خط مقدم دارد و نه بله قربان گوها مخفی شده پشت در اتاق های مدیریتی. از نکات قابل توجه در ارتباطات ایران خودرو این است که راس این تیم پیش از این در دوران عظیمی(مدیرعامل سابق) روزی برای ثبات مدیریت دولتی تلاش می کرد و اینک سنگ سهامداران خصوصی را بر سینه می زند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، سایپا ، سید رضا حسینی ، متین کاکویی ، مدیر ارتباطات ایران خودرو ، مدیر ارتباطات سایپا ، مدیر روابط عمومی ایران خودرو ، مدیر روابط عمومی سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سودیکو شده حاشیه امنایندامین
آقای رئیس حراست امداد موضوع ۴۰۲ چیه؟هر گرم خاک رو به قیمت طلا حساب کردی؟
با اضافهکاری کارگر زدن ، تعدیل کردن کارگر
بهترین راه کاهش هزینه اس
#اخراج شیخ زاده
شما منفعت شرکت رو هم در نظر بگیر، این همه اتفاق خوب تو این مدت با این همه مشکلات رو نباید ندیده گرفت فقط و فقط مطالبات شخصی رو دید، آیا اگر هر کس دیگه ای تو این شرایط مدیرعامل بود هزینه هارو مدیریت نمی کرد؟ وقتی تولید پایین اومده منطقیه همون قدر اضافه کار؟! باید تلاش کنیم تا شرکت از این شرایط عبور کنه بعد خواسته های اینچنینی داشت
دو مورد از اتفاقات خوب رو بگو
انحلال غده سرطانی سایپا، سازه گستر
تا دست دلال قطع بشه
با این کار سایپا شکوفا میشه
هر دو بزرگوار رو من می شناسم و احترام ویژه قائل هستم.
جای تشکر داره از ارتباطات ایران خودرو که برای خبرنگاران ارزش قائل شدن و مدیران ارشد و سهامدار رو در روز خبرنگار دعوت کردن و این از هوش و اخلاق مداری بالای اقای کاکویی هست …
سایپا حتی برای منابع انسانی خودش هم ارزش قائل نیست چه برسه به خبرنگاران عزیز و دوست داشتنی….
شما که این چندماه دائما از شبخ زاده دفاع کردید که بمونه برعکس کل پرسنل گروه سایپا با ۱۰ ساعت اضافه کار در ماه….
راستی شما رو ایران خودرو شنیدم دعوت نکرده بودن که این هم یکی از کارهای جسورانه و تکنیکال مدیران ارشد هست که هر باج نیوزی رو سر سفره ایران خودرو نیاره …
بازرس ویژه رو خوب اومدی(پنبه)
شیخ زاده – همه مزایای کارگران را حذف نموده . خبرنگار و خبر واضح و اشکار پرسنل هستن که به خاک سیاه نشستن
خط بازار عزیز
من از پرسنل قدیمی سایپا آذین هستم
حداقل یک مقدار از ارتباطات و خبرنگاری سر درمیارم
این آقایونی که نام میبری اصول ساده خبرنویسی هم بلد نیستن
حتی نمیتونن ۲ خط گزارش بنویسن
اصول تشریفات سازمانی و روابط عمومی و … اصلا نمیدونن
مدارک دانشگاهی شون تصدیق صحبت های بنده س
با پارتی صاحب منصب شدن و فعلا روزای خوبشونه
عکس های مختلف با آدم های مختلف میندازن
و بخاطر اینه که روزگار خودروسازی به این وضع افتاده
عزیز جان ایشون دکتری اراباطات داره و سالها سردبیر خبر توی صدا و سیما و چندین رسانه بوده، سالها سابقه مدیریت ارتباطات توی پارس خودرو رو هم داره، کی مدیر ارتباطات سایپا میشد خوب بود؟ حتما خودت😂
برکناری شریفی مدیرعامل طیف
بخاطرهای حکمهای جدید
دوست عزیز من خبرنگار هستم و مدیر ارتباطات سایپا رو از نزدیک میشناسم. ایشون دکترای ارتباطات دارن و از خبرنگاران قدیمی حوزه اقتصادی هستن. شما چه تجربهای در حوزه رسانه و خبر داری که میگی این افراد اصول ساده خبرنویسی رو هم بلد نیستن؟؟؟
شما هم ی جیره خور مثل بقیه
این مدیر هیچ کدوم از حرفاش با واقعیت جور در نمیاد
شما اگه راس میگید ی خبر کار کنید واسه خودروهای تاخیر سایپا روزگارمون سیاه کرده این شرکت لعنتی
خبرنگار چیپس خور
رئيس روابط عمومي ميخواي كاربلد، فقط شركت ما، اين آقا رئيس روابط خصوصيه با مدرك برق. ولي آقاي سعيد بهش خيلي مديعونه، چونكه احساس ميكنه تا حالا برش نداشتن، با حمايت هاي اين آقا بوده
رئیس و مدیر ارتباطات فقط سازه گستر
فرق خ رو از پ تشخیص نمیده
چرا باید مشاوران امداد مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تنخواه بابت طرح اربعین بگیرن؟
کاکویی بهت پول نداده یا حسینی خوب بهت پول داده؟
آقایون خانومای خبرنگار محترم مبلغ کارت هدیه ها چقدر بوده!!!؟؟
کارت هدیه رستوران ارکیده !!!!!!!!!!!!!!!!
عالی
تمام امارهايي رو كه ميگه رو با مستند ارائه كنن
چرا به اين وضوح امار اشتباه منتشر ميكنن توليد روزانه كل گروه سايپا و خودروهاي ناقص رو منتشر كنيد
الان روزي٦٠٠-٧٠٠دستگاه توليد ميشه ماشينهاي ناقص بالاي ٣٧هزار دستگاه هستش
چه ژستي هم گرفته بنده خدا
بوی الرحمن تیم و دارو دسته شیخ زاده کل فضای سایپا رو رفته، فقط امیدوارم شیخ زاده محاکمه بشه بعد از برکناری
دروغ پشت دروغ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 26 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۶