انتصاب موقت قبل از تعیین مدیرعامل /جتکو ایران خودرو منحل می شود؟

پایان ماموریت مدیرعامل جتکو صادر شد.
کد خبر : 102866
تاریخ انتشار :شنبه 23 فروردین 1404 - 11:51

به گزارش خط بازار؛ پایان ماموریت مدیرعامل جتکو صادر شد.

براین اساس حسن محمدقاسمی به کار خود در جتکو ایران خودرو پایان داد و تا تعیین مدیرعامل بعدی،‌ محسن رضایی منش به عنوان سرپرست منصوب شد. رضایی منش نیز از جمله مدیران اجرایی و پشتیبانی در ایران خودرو است.

دکتر حسن محمدقاسمی از مدیرانی است که از بدو تأسیس شرکت دانش بنیان جتکو در این شرکت مسئولیت داشته و علاوه بر مدیریت گروه تخصصی برق و الکترونیک و هدایت پروژه ملی توسعه پلتفرم برق و الکترونیک خودرو، نایب رئیس هیأت مدیره شرکت نیز بوده است.

برخی خبرها حاکی از انحلال جتکو است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 169 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۶۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دلسوز شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۰

برای همیشه سوال بوده که این رضایی منش چه کار شایسته ای انجام داده که عبارت نظر به شایستگی و تجربیات در حکم اش می خوره و سواد و تخصص چه کاری را داره و اینکه در قورتی سیستم دچار تغییر اساسی خواهد شد که افراد برپایه تخصص و شایستگی انتخاب شود و اثر گذار باشمد نه اینکه همان افراد قدیمی و رانت دار انتخاب شوند، کارنامه و سوابق اجرایی فرد مذکور در حد و اندازه ای نیست که در سیستم جدید حرفی برای گفتن داشته باشد و افراد شایسته کنار گذاشته شده اند، همه حرفم این است که امیدوارم بخش خصوصی در عمل هم به حرفهایی که می زنند عمل کنند

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۵

نه مهندس رضایی منش و نه جناب پیر محمدی با همه احترامی که براشون قائل هستم نقشی ندارن و تصمیم جای دیگه اتخاذ شده

جواد شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۶

مسلما تا زمانیکه تفکرات غلط مدیران قبلی بر ایران خودرو حاکم است (پیرمحمدی) ، مدیران ارشد هم امثال رضایی منش می شوند . هیچ چیز تغییر نکرده !

ناشناس شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۰

یکی از اشتباهات جتکو تک بعدی بودن بود سنوات قبل تولید محصول هم داشت ولی به دلیل کج سلیقگی اطرافیان کلیه واحد ها جمع شد و فقط کار تحقیقاتی انجام می‌شد گه آنهم به دلیل عدم دستیابی به نتیحه ناتمام ماند

بهاره پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۶

شما ظاهراً اطلاعات کافی از جتکو در اختیار ندارید لطفاً به سایت ایکوپرس مراجعه کنید و آرشیو جتکو را بررسی کنید، اصولاً هیچ شرکتی در یک دوره کوتاه با دویست نفر اینهمه کار واقعی که اغلب هم تولیدی هستن
لطفاً اگه دلخوری از این شرکت دارید انصاف رو زمین نذارید

ناشناس شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۴

ای کاش در کنار دکتر قاسمی معاونتهای باتجربه و مثبت اندیش به کار میگرفتن که نتیجه کار خیلی بهتر میشد

ناشناس شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۶

آقای خط بازار بیخیال دوباره شروع کردی؟!!
حتماً یه جای بهتر به دکتر قاسمی پیشنهاد شده و به رضایی منش حکم دادن، جتکو نباشه ایرانخودرو به فنا رفته!!!!
امثل قبل یه خط خبری زرد و پوچ راه انداختی داداش!!

Ahmad یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۵۳

امیدوارم که خبر انحلال تکذیب بشود
من تا سال گذشته توی اون شرکت کار می‌کردم به جرات بهترین دوران زندگی و کاری من بود همه حرفه‌ای و فوق العاده بودند
دکتر محمد قاسمی و مدیران و معاونان هم عالی بودند
شرایط برای کارشناسان هم خیلی خوب شده بود و رسیدگی به بچه‌ها فوق العاده بود همه حس خوبی داشتیم
من به خاطر مهاجرت مجبور شدم از شرکت بروم اما همیشه حسرت داشتم در این شرکت بازنشسته شوم
کاش این خبر تکذیب شود شخصاً به آقای قاسمی و بقیه مدیران خیلی علاقه دارم امیدوارم بتوانند به جایگاه واقعی خودشان در صنعت خودرو برسند
از ته دل ناراحت شدم این خبر برای من شوکه کننده بود
احتمال نمیدادم مدیریت خصوصی این تصمیم را بگیرد الآن هم بعید نیست فقط تغییر مدیریتی انجام شده باشه

شرکت ساخت و تولید یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۵۷

ما در چندین پروژه پیمانکار جتکو بودیم، دکتر محمد قاسمی و بقیه مدیران عالی بودند همه متخصص و با اخلاق خیلی هم قوی و با انگیزه
بهترین پروژه‌های شرکت را با جتکو انجام دادیم
واقعا شخصیت آقای محمد قاسمی فوق العاده بوده فوق العاده!
ایران خودرو مدیون جتکو است اگر جتکو نبود خودروی ریرا ولید نمی‌شد
این روزها خبرهای عجیب زیاد می‌شنویم این هم یکی از اون‌ها

هردمبیل یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱:۲۹

ایران خودرو دارد تبدیل می‌شود به بهمن خودرو یعنی مونتاژ کاری صرف. هر مجموعه و فردی که بخواهد روبروی واردات بایستد و کاری برای خودکفایی بکند از این چرخه حذف خواهد شد.

رضا دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۷:۴۴

دلم برای قاسمی سوخت. تمام نخبه ها میرن همانطور که همه رفتن. ایران خوذرو به جتکو مدیونه. حق الناس باشه طلب این نخبه ها. در ضمن دکتر منطقی هم خیلی تلاش کرد اینجا راه بیوفته. از عادل بعید بود بی عدالتی کنه.

مهندس عباس دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۴۶

تاره داشتیم به مدیریت خصوصی امیدوار می شدیم، از این آقایان کشاورز و علیپور خیلی تعریف می‌کردند ما توقع این حرکت رو نداشتیم!
خداوکیلی رضایی منش کجا جتکو کجا؟!
ما توی خط تولید تیم مهندسی جتکو رو می‌دیدیم، هروقت مشکلی توی خط ریرا یا موتور سازی بود آخرین گزینه جتکو بود، لامصب ها مشکل رو قورت میدادن! از سالن که وارد می‌شن کمتر از ده دقیقه مسئله حل بود واقعا تو این هفده سال سابقه هیچ تیمی به این خفنی ندیدم، آخه محسن رضایی منش اونحا چیکار می‌تونه بکنه؟!!!!!!

رضا فرهادی دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۰

سال‌هاست آقای کشاورز را می‌شناسم می‌دانم هوش قوی دارد بعید می‌دانم تصمیم انحلال جتکو توسط او یا آقای علیپور گرفته شده باشد احتمالاً از تصمیم‌هایی است که تیم آقای پیرمحمدی گرفته است و پشتوانه منطقی هم ندارد
در حوزه‌هایی مثل الکترونیک و خودروی برقی تکو قوی‌ترین شرکت کشور است این شرکت با یک دهم جمعیت ز کل مرکز تحقیقات ایران خودرو و مهندسی آن قوی‌تر و توانمندتر است.
دوست من ه در این شرکت کار می‌کرد الان جز سر طراحان شرکت ولوو است می‌گوید عنوان جتکو در رزومه مهندسین ایرانی ر شرکت‌های خودروسازی اروپایی اعتبار دارد
این تصمیم هم مثل سایر برنامه‌های مقطعی حتماً توسط کنسرسیوم خصوصی اصلاح می‌شود شک نکنید جتکو قوی‌ترین شرکت طراحی ایران خودرو است و حذف نخواهد شد

علی دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۷

از خصوصی‌سازی -بخوانید رانتی‌سازی- انتظاری جز این نمی‌رفت که محور نوآوری یک مجموعه صنعتی رو از جا در بیاره. محوری که نشون داده بود بچه‌های نخبه‌ی همین کشور توان مهندسی بالایی دارن و ادامه یافتن چنین باور و اندیشه‌ای در دل ایران خودرو، برای هیئت مدیره جدید مطلوب‌ نبود. چون با منافع این‌ها در تضاد بود.

ناشناس سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۰۴

بنظر من برای آدم های نخبه و شاخص که اونجا بودن هیچ اتفاق بدی نمی افته همشون جاهای بهتر استخدام می شوند حتی براحتی می روند خارج،
اون که ضرر می کنه ایرانخودرو هست که ساختن اینچنین شرکتی براش تو رؤیا هم دیگه امکان پذیر نیست.
تک تک اعضای اون شرکت نخبه بودند و استثنایی، من چند جلسه از وبینارهای اونها رو شرکت کردم مثل دانشگاه آموزنده بود، همش فکر میکردم تیم با این سطح تخصص و دانش چجوری تو ایرانخودروعه! اعضای جتکو شایسته بهترینها هستند و ایرانخودرو هم شایسته مدیران باسواد خودش!
تا جایی که میدونم تارا و ریرا صدقه سر جتکو بالا اومد از فردا ایرانخودرو به دوران سمند برمیگرده!!!!!؟

حمید چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۲

مگر قوی‌تر از آقای دکتر محمد قاسمی در الکترونیک خودرو داریم؟ اگر قوی‌تر از ایشان در مدیریت یک مجموعه دانش بنیان داریم؟ ایران خودرو باید سال‌ها تلاش کند تا افرادی مثل محمد قاسمی و شرکت جتکو را دوباره تشکیل بدهد
از وقتی این شرکت تاسیس شد رگه‌های تحول در ایران خودرو مشاهده شد طراحی‌های این شرکت خودروی تارا یا پژو ۳۰۱ را برای ایران خودرو به ارمغان آورد در خصوص ریرا هم که محور جتکو بود واقعا ایران خودرو چه مجموعه‌ای بهتر از جتکو می خواهد تا پیشرفت کند؟
از شنیدن این خبر واقعاً هنگ کردیم
بعید می‌دونم دیگه بشه امیدی به پیشرفت ایران خودرو داشت

مرادعلی چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲

رسماً خفن ترین تیم تحقیقاتی ایرانخودرو و کل خودروسازی را پوکوندند!
اصلاً انگار فیلم سینمایی می‌بینیم

احمدی زاده پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۳

در دنیایی که با هزار ترفند دنبال به خدمت گرفتن نیروهای متخصص از سایر کشورها برای رشد صنعت کشور خودشان هستند منحل کردن شرکت تخصصی و فوق حرفه‌ای جتکو شبیه یک جوک است.
حتماً دکتر محمد قاسمی با آن تخصص و دانش ارزشمندی که همه از او سراغ دارند مسیرهای متنوعی برای پیشرفت و ترقی دارد این آدم در صنعت خودرو کم نظیر که نه بی‌نظیر است
بقیه نفرات جتکو هم شبیه همین تحلیل را دارند
همه می‌تونند در بهترین شرایط رشد کنند و آینده خودشون رو بسازند
اما این کشور چی میشه؟! کسی به فکر این صنعت هست؟
افرادی که همه دنیا دنبال جذبشون هستند را به راحتی قلع و قم می‌کنید! آقای تصمیم گیر در صنعت خودرو واقعاً چه آینده‌ای برای این صنعت ترسیم کرده‌ای؟!!!!!

جوادی از آبادان پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۸

من تازه یک ماه ه یک خودروی ریرا خریدم، انصافاً خودروی خوبیه بهترین خودروی داخلی، از لحاظ آپشن و عملکرد خودرو حرف نداره.
می‌دونم طراحی برق و الکترونیک خودرو مال جتکو بوده، آقا یه تکونی داشت توی خودروسازی اتفاق می‌افتاد چرا می‌ذارید این صنعت تغییر کنه؟
واقعا خودروی ریرا که بیشتر کاراش رو جتکو انجام داده یه خودرو در سطح بین المللی، تا کی ما باید خودروهای عهد بوق را از خودروسازا بگیریم؟ اصلاً تکلیف ما که خودروی ریرا خریدیم چی میشه پس فردا جتکو نبود کی پشتیبانی می‌کنه؟

محمدی پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۲

فقط میشه افسوس خرد. افسوس و صد افسوس
اونجا توی جتکو به اندازه کل خودروسازی نخبه و دکتر و آدم دانشمند درجه یک هست، اون کسی که این تصمیم رو گرفته پیش خودش چی فکر کرده
دکتر محمدقاسمی، دکتر مهدوی، دکتر همایونفر، دکتر اصلی پور و … کسایی که من اونجا دیدم همه تاپ علم و دانش خودرو هستند
هر روز به خبر از بی تدبیری مسئولین میشنویم
فقط افسوس میشه خورد!

ناشناس شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۷

ما که چیزی ندیدیم اینهایی که شما میگه فقط کارشناس بودن که باید میرفتن زیر نظر آدم های با تجربه کار یاد میگرفتن

خیامی پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۲

شما ظاهراً هیچ شناختی از اون شرکت نداشتید بررسی کنید لطفاً حتماً چیزهایی می بینید که در همه صنعت فشل خودرو ندیدید

ناشناس شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۸

متاسفانه شرکت درآمدی نداشت و بایستی منحل میشد چون خیلی هزینه برای شرکت داشت

ناشناس شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۲

دوست عزیز شرکت منحل شده اگر این اسامی که شما نام بردین به فکر کار کردن هستند برن تو ایران خودرو کار کنند چه فرقی داره کجا باشن مهم خدمت به مردم

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۹

ناشناس عزیز و محترم
فکر می‌کنی ایران خودرو با حدود ۶۰ هزار پرسنل برای تحقیق و طراحی کمبود نیرو دارد؟
قطعاً اینطور نیست، کارشناسان این شرکت هم به دلیل جو پویا و متفاوت آن موفق به دستاوردهای بزرگ شدند، بنابراین رفتن این کارشناسان به ایران خودرو ه کمکی به ایران خودرو می‌کند و نه جذابیتی برای این کارشناسان خواهد داشت.
ایران خودرو مسیر سراشیبی و سقوط را انتخاب کرده و قط یک معجزه می‌تواند آن را از چنگال چینی‌ها بازرگانی چی‌ها نجات دهد

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۸

خروجی اگر داشته ذکر کنید الان به یک مکانیک پول بدین یک ماشین جمع میکنه اونجا فقط ماکت ماشین درست شد که اصلا تست خودروسازی پاس نکرد

محمدی پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۴

شما یه سرچ کوچولو بکنید جواب خودتون رو می گیرید

جواد شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۲

کاملاً نادرست است، هزینه این شرکت در سال کمتر از حقوق ده روز یکی از معاونت های ایرانخودرو بوده، صد نفر مگه چقدر هزینه دارند؟ از اون گذشته طراحی این شرکت روی خودروهای جدید چند صد میلیون دلار ارزش داشت که باید برای این طراحی التماس چینی ها رو میکردند،
اینها فقط کارشناس نبودند، کارشناس‌هایی بودند که طراحی خودرو بلد بودن طراحی در سطح بین المللی، الآن ببین چند نفر از کارشناسان سابق جتکو در اروپا بعنوان سر طراح فعالیت می‌کنند، ایرانخودرو آدم های باسواد در این سطح اصلا نداره، نهایتاً در سطح تولید و خرید نفر داشته باشند وگرنه تو این سی سال یه اقدامی ازشون سر زده بود،
ضمناً اگه تو ایرانخودرو می شد پیشرفتی داشت تا حالا شده بود و رفتن این نخبه ها تو فضای خسته ایرانخودرو هیچ نتیجه ای نداره، این تصمیم فقط سیاسی بود و هیچ دلیل اقتصادی و فنی نداشت کمتر از یکسال دیگه نتیجه دیده میشه

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۲

اونایی که از جتکو رفتن اروپا به خاطر شرایط اونجا بود تیم برق همه رو فراری داد تا فقط جتکو بشه مرکز برق و الکترونیک اینهایی که موندن جایی نداشتن برن

ناشناس پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۷

مشخصه که شما از اونجا طرد شدید هم اونهایی که اونجا بودند و هم اونهایی که رفتن همه حرفه ای بودن و ایرانخودرو از این تصمیم پشیمون میشه
جتکو لقمه‌ای نیست که براحتی از حلقوم کنسرسیوم و پیرمحمدی پایین بره حتماً خفه شون خواهد کرد

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۶

واقعا همایونفر باهوش بود من تحسینش میکنم

ناشناس جمعه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۵

لطفا بادقت توجه بفرمایید. چند وقت قبل یک بنده خدایی که اینجانب ایشان و فعالیتهایش در حوزه سیستم‌های انتقال قدرت پیشرفته در خودرو ( اعم از فعالیت‌های طراحی، شبیه سازی ، تست و عملکرد و حتی تدریس دوره های گیربکسهای هیبریدی در خودروهای تویوتا در ایرتویا و کار در تعمیرات گیربکسهای اتوماتیک و دو کلاچه اتوماتیک برای کرمان خودرو و مدیران خودرو ) را سراع دارم ، اطلاع داد که گزارش و نامه ای مبسوط به مدیرعامل جدید ایران خودرو ( پیرمحمدی) ارسال کرده و اعلام آمادگی کرده که می‌تواند هدایت و مدیریت پروژه های طراحی و توسعه و تولیدی سازی گیربسهایی مانند DHT را برای ایران خودرو بطوریکه در ظرف ۳ سال قطعا به تولید برساند عهده دار شود ( البته ایشان هم اکنون در بخش خصوصی توانسته پروژه های بزرگی ساخت و تولید و ماشینکاری در حوزه های دیگر مانند صنعت فولاد و قالبسازی را به سرانجام تولید برساند و از تجربه مدیریت پروژه عمیقی برخوردار است و از روسا و مدیران پروژه های مگاموتور در سال‌های قبل بوده است. پس از تشکیل جلسه ای در مرکز تحقیقات و تکوین محصول ایران خودرو و با دعوت ( دعوت سوری) از این بنده خدا کرده اند دست آخر به ایشان گفته اند که مدیران جدید ایران خودرو رغبتی به انجام پروژه های توسعه ای در این اشل و مقیاس برای ایران خودرو نشان نمی‌دهند و سیاست‌هایش برای واردات مجموعه های DHT و DCT از چین و نصب و بکار گیری آنها در محصولات ایران خودرو است و لاغیر .

حاتمی جمعه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۷

انحلال جتکو فقط به دلیل تعارض منافع آن با شرکتی خاص بود و طی این سال ها همچون خاری در چشمشان بود و به دلیل دانش و توامندی هایی که آنجا داشتند دست این شرکت را از انحصار و بهره برداری رانتی بسته بود. طی آنچه شنیده بودم در سال های گذشته بارها حتی برای جذب نیروهای جتکو تلاش کرده بودند تا این شرکت را زمین بزنند که موفق نشدند و حالا به فاصله دو ماه از گرفتن مدیریت ایرانخودرو اولین شرکتی که اقدام به انحلال آن کردند جتکو بود.
“نهال قد کشیده رو قطع کردن،بخاطر شکفتن”
آینده چه می شود، نفرات نخبه این شرکت در مدت کوتاه از ایران می روند و ایرانخودرو در زمانی که باید از سرمایه گذاری چندین ساله اش بهره می برد می ماند و تیم مدیریتی سینه چاک چین و آماده مونتاژ کاری همچون بهمن. بارها در مصاحبه اخیر مدیران جدید ایرانخودرو دیده شده هدف انحلال جلوگیری از موازی کاری، هم افزایی است اما قطعا در ایرانخودروی مونتاژی آینده فعالیتی وجود ندارد.

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۹

به نظر من توهم این طرز فکر

Moradi شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۲۰

ایران خودرو ز فردا برمی‌گرده به دوران فرغون!!!
این‌ها هرچی داشتند در پروژه تارا و ریرا و دنای جدید از صدقه سر جتکو داشتند، اگه طراحی استایل، پلتفرم، شبکه و … جتکو نبود الآن سمند نسخه ۱۶۵۰ داشت برای تولید برنامه ریزی میشد.
حیف از دکتر قاسمی و تیم خبره جتکو!!
مبارک صنعت خودرو، دولت جمهوری اسلامی و کنسرسیوم خصوصی باد!!!!!!

محمدرضا شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۱

من نزدیک دوسال اونحا کار کردم به جرأت از یک دانشگاه بیشتر یادگرفتم سه ماه هم ایرانخودرو در معاونت تحقیقات بودم بخش تحقیقات ایرانخودرو و سایپا در مقایسه با جتکو مثل یک مدرسه ابتدایی در مقابل یک دانشگاهه اصلن کسی تو ایرانخودرو در حد و اندازه ای نیست که بتونه این افراد را اداره کنه
لطفاً بدون اطلاع پیام نذارید

ناشناس شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۶

ما یک بار از طرف دانشگاه شریف رفتیم جتکو بازدید یک بار هم ایرانخودرو و دو بار سایپا رفتیم بازدید جتکو آخرت تکنولوژی خودروعه و این شرکت یک سر و گردن از بقیه خودروسازی بالاتره یه استاد داریم که با جتکو پروژه انجام داده و همیشه میگه حتکو بهترین جای خودروسازی برای اشتغال مهندس های مکانیک و برقه
چند سوله دارند که توی هرکدوم یه دنیا موضوع یادگرفتنی هست
حتماً ایرانخودرو از این تصمیم پشیمون میشه

نادری اراک شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۹

من هیچکدوم از این آقایون محترم رو نمیشناسم اما ویدئو های آموزشی جتکو بی نظیره واقعاً بینظیره امیدوارم این وبینارها قطع نشه و ادامه پیدا کنه

محمود دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۳

بعد از جتکو،
برای ایران خودرو و برای توسعه و تحقیق در صنعت خودرو؛
فاااااااتحه مع الإخلاص و الصوات……..
تمام شد و رفت!!!!!

مرتضوی دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۹

تقریباً اسفناک‌ترین خبر حوزه خودرو بود که امسال شنیدیم،
به عنوان هیئت علمی دانشگاه که سال‌ها جتکو و پروژه‌های آنها را می‌شناختم باید بگم واقعاً ناامید کننده است که شرکتی به این توانمندی و با این برند قوی به این راحتی از صنعت حذف شود.
واقعا نقش شرکت جتکو در صنعت خودرو محو نشدنی است از نزدیک در جریان فناوری‌هایی که آنها در خودروهای جدید بومی کرده‌اند هستم
بعید می‌دانم جایگزینی برای این شرکت قابل پیشنهاد باشد
معلوم نیست داریم به کجا می‌رویم!!!

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۴

آقای محمد قاسمی و دوستانشون کارشناسان خوبی بودند ولی مدیران خوبی نبودند … بدین معنا که از نظر سواد فنی تخصصی در رشته های تحصیلی خودشون بد نودند و پروژه های نسبتا خوبی هم انجام دادند (هرچند هیچکدوم به نتیجه مطلوب نرسید مثل خودرو برقی ) ولی مدیریت قابل قبولی نداشتند و بهمین خاطر هم جتکو با دست فرمون این بشر به دره سقوط کرد..ضمنا زیاد هم به به و چه چه نکنید .. نخبه به افرادی اطلاق میشه که گره های کور صنعت رو باز کنند نه پروژه هایی رو انجام بدن که بهترشو قبلا کسان دیگه انجام دادند.

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۹

اصلاً با نظرتون موافق نیستم قدرت مدیریت فوق العاده ایشان باعث ثمردهی پروژه‌ها شد و این موضوع کام مافیا رو تلخ کرد و این بلا رو به سر شرکت آوردند
یکی از گره های کوری که جتکو باز کرد خذف کروز از انحصار بود
لزوماً شرکت‌های که می مانند خوب عمل نکردند برای ماندن بعضی وقتها باید بی خاصیت و بی اثر بود

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۰

اونایی که از جتکو رفتن اروپا به خاطر شرایط اونجا بود تیم برق همه رو فراری داد تا فقط جتکو بشه مرکز برق و الکترونیک اینهایی که موندن جایی نداشتن برن

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۱

دانشی که در جتکو تولید میشد همش تو سایتهای خودرویی بود چرخ از دوباره تولید کردن اشتباه بود

محمد پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۰

جتکو رفرنس خیلی از دانش ها و طراحی های خودرو بود هم در ایرانخودرو و هم در کشور
این رو هم می تونید از بزرگان صنعت بپرسید هم از اساتید دانشگاه
اگر از چیزی علم ندارید لطفاً اظهار نظر نفرمایید

ناشناس دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۳

اکثر کارها اونجا برون سپاری شد و اکثرا مشاور بیرونی داشتن و اونا کار پیش میبردن

فرهاد دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۸

ما در ایرانخودرو چند پروژه با جتکو انجام دادیم، واقعاً از سطح دانش عملی و کیفیت بالا کارشون راضی بودیم، شرکت جتکو ستون تحقیق و توسعه ایرانخودرو بود، حداقل ما در مهندسی به شدت از توانایی اونها استفاده می کردیم.
دیگه ایرانخودرو جای توسعه و طراحی نیست و فقط تولید و مونتاژ
قطعاً پروژه‌های جاری مثل ریرا و تارا بشدت آسیب خواهد دید

نیما دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۵

من حداقل سه تا از محصولات جتکو مثل dsm و hvac و ikbcm را میشناسم که بعضی تا سی هزار در سال تولید شدند
جتکو با کار دانش بنیان خار چشم خیلی از مافیای قطعه سازی بود
این بخشی از پازل مافیا برای تکمیل انحصار است

مهرداد مرتضوی دوشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۹

نباید این خطا رخ می‌داد
جتکو پیشرفته ترین شرکت طراحی خودرو بود ایرانخودرو در راه عقب گرد و تضعیف قرار گرفته هیچ شرکتی دارایی های ارزشمند خودش رو اینطور نابود نمی کنه

ناشناس پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۲۸

من حدود چهارساله در ساپکو هستم قبلاً با بعضی از مهندسای جتکو هم دانشگاهی بودم و با جتکو از نزدیک آشنا هستم، هیچ شرکتی تو این زمان محدود چهار پنج ساله اینقدر خروجی و محصول نداشته، ما کیفیت هستیم ولی از تأمین پرسیدم، فقط اون محصولاتی که کد فنی دارند(یعنی تست‌ها رو پاس کردند و در حال تولید هستند) و دیتابیس خرید بنام جتکو هست رو پرسیدم برق از سرم پرید، مثل
ماژول سوئیچ راننده پارس
ماژول سوئیچ راننده دنا
ماژول سوئیچ راننده ریرا
پنل کنترل کولر پارس
پنل کنترل کولر سورن
مبدل کولر ۲۰۷
یونیت IKBCM
ماده پولیش رنگ خودرو
ماده آنتی نویز صندلی
دستگاه‌های تست موتور
دستگاه‌های تست گیربکس
یونیت IKBCM
و چند تای دیگه که یادم نیست، که اغلب در تیراژ بالا تولید شده و خیلی‌ها همین الآن هم در حال استفاده در خط تولیده، تازه کنار اون شبکه و دسته سیم ریرا، شبکه و دسته سیم دناجوانان، طراحی‌های ممانیکی پلتفرم ریرا و تارا و…. کارهای نهایی شده دیگه‌ای هستن که همه در حال استفاده است.
تازه کارهای تحقیقاتی که در ایرانخودرو از جتکو معروفه هم کم نیست مثل خودرو برقی، خودرو هوشمند، خودرو اقتصادی، اتوبوس برقی و ….
واقعاً هیچ شرکتی نمی تونه تو چند سال اینقدر خروجی داشته باشه. راست میگن اگه با همین دست فرمون چند سال دیگه جتکو ادامه می‌داد ایرانخودرو را از دست مافیا نجات میداد
الآن دیگه فقط میشه بحال این صنعت و این مدیریت افسوس خورد

ناشناس یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۱

اکثر اینارو پیمانکاران جتکو ساختن و تحویل میدادن لطفا به نام خودتان نزنید اونا حتی قدرت طراحی نداشتن چه رسد به تولید

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۰۹

این پیمانکاران کجا بودند که در ۴۰ سال گذشته ایران خودرو را نجات دهند؟
اسم چند تا از این پیمانکاران بزرگوار را بفرمایید که حداقل بعد از جتکو ایران خودرو بتونه با اینا ادامه بده!

محمدرضا روحی نژاد پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۸

یادمه دوسال پیش نمایشگاه گوانژو چین بودم در بخش خودرو شرکتهای معتبر چینی تنها شرکت طراحی خودرو از ایران که می شناختند و براش اعتبار قائل بودند جتکو بود، اول فکر میکردیم این شرکت ایرانی نیست بعداً تحقیق کردیم که در ایرانخودرو هستش و همشون بچه‌های دانشگاه شریف و تهران هستن.
در نمایشگاه قطعات تهران هم با چند شرکت چینی که سابقه کار طولانی در ایران داشتند مذاکره می‌کردم اونها هم می‌گفتند جتکو را یکی از قوی ترین شرکت‌های طراحی خودروهای برقی و الکترونیک آسیا می‌دانند ظاهراً این شرکت کارهای مشترک زیادی با شرکت‌های چینی داشتن، این شرکت می تونست یه برند برای ایرانخودرو باشه امیدوارم این انحلال توجیه کافی داشته باشه

زهرا پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۲

از بچگی شانس نداشتم رفتم یه ری‌را خریدم و کلی از آپشن‌های برقی که جتکو روش گذاشته ذوق کردم که دیروز این خبر انحلال جتکو رو شنیدم بنظر من چون بعد از این پشتیبانی نمی شه خرید ریرا تا اطلاع ثانوی ریسک داره، آخه این چه کاریه ما که این شرکت رو نمی‌شناختم ولی انحلال یه شرکت دانش بنیان چه دلیل عاقلانه ای می‌تونه داشته باشه؟؟!!!!

احمدی پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۴

اینهم از سرنوشت ایرانخودرو خصوصی!!!!!
سایپا هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد

ناشناس پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۷

محمدقاسمی هم دانش و تخصص بینهایت خوبی داشت هم در مدیریت عالی بود در جلسات دیده بودمش مردونه می جنگید و خیلی قوی و با سیاست عمل می کرد واقعاً مثل اون کم دیدم امیدوارم هرجا که میره موفق باشه

مرتضی پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۹

انحلال جتکو بیشتر شبیه شایعه است غیر ممکنه چنین اشتباهی از تیم جدید سر زده باشه
کسی اطلاع دقیقی نداره؟
خط بازار چرا مبهم میگی واقعاً موضوع انحلال جدیه یا نه؟

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۵

من که این کامنت هارو باور ندارم آقای قاسمی کارشناس خوبی بودن و تو حوزه خود حرفی برای گفتن داشتن منتها در عمل هیچ موقع دانش به درد نمیخوره اجرا پیچیدگی های خودش داره تنها داشتن دانش ملاک متخصص و نخبه بودن نیست با این توصیف ایشان مدیریت خوبی نداشتن متاسفانه معاونتهایی داشتن که در کل به ضرر ایشان کار کردن و این موضوع را شاید الان متوجه شده باشند به نظر من ایشان باید در واحدهای تحقیقاتی کار کنند بلاخره جتکو شرکت بود و سهامدار دنبال درآمد با این حرفهای احساسی که بعضی ها نوشتن کار پیش نمیره اکثر نفرات اونجا نخبه نبودن اما تحصیلات آکادمیک داشتن بایستی بالا سر جتکو مدیر عامل قوی تر از دکتر قاسمی و معاونت با تجربه تر میذاشتن مطمئنا نتیجه بهتری حاصل میشد والا اگر اونجارو جمع نمیکردن هم اتفاقی نمی‌افتاد جتکو کاملا در سال قبل پروژه ای نداشت خودرو برقی که هیچ ساختن چند سوئیچ که شما هم می‌توانید با داشتن امکانات و رجوع به سایتها تولید کنید الکی جو ندین ایران خودرو میدونه داره چه کار میکنه در کل نفرات از نظر کاری بایستی برن ایران خودرو و پخته تر بشن

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۷

اجازه می خواهم با حدود یک دهه فعالیت در معاونت تحقیقات ایرانخودرو عرص کنم برداشت شما صحیح نیست و اطلاعات کافی در اختیار ندارید
من سالهاست با این شرکت کار میکنم همه پروژه‌هایی که با اونها داشتیم محصولاتی بود که چندین سال در انحصار یک یا دو شرکت بود و حصور جتکو واقعاً ما را از انحصار نجات داد مخصوصا پلتفرم جتکو که یک شاهکار فنی و صنعتی بود
ایرانخودرو نمی دونه داره چه مسیر اشتباهی رو جلو میره، دود این تصمیمات غلط به چشم همه بخشهای خودرو از جمله معاونت تحقیقات میره،
جناب محمدقاسمی و همراهان ایشان را هم افراد با انگیزه و توانمندی میدانم که الحق توانستند راه جتکو را به درستی به سمت نیازهای واقعی جهت دهی کنند
جسارتا پیشنهاد میکنم از افراد مطلع‌تری در این مورد پرس و جو بفرمایید حتماً نطرتان تغییر خواهد کرد
ارادتمندم

محبوبه جمعه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۱۶

یکی از اقوام نزدیک من اونجا کار میکنه می گه ظاهراً قضیه انحلال کاملاً جدیه و بزودی اتفاق می افته، میگه آقای محمدقاسمی مدیر عامل سابق انسان بسیار پرتلاشی بوده که شرکت رو از نظر رفاهی و پروژه ها متحول کرده، ظاهراً خود ایشون به شدت فنی و متخصص بوده و احاطه کاملی به همه پروژه‌های شرکت داشته، از لحاظ اخلاقی هم خیلی سالم بوده و بخاطر کاریزمای بالا و رفاهی که برای شرکت آورده خیلی محبوبیت داشته
با این توصیف تغییر ایشون خیلی تأسف باره، اینطور که شنیدم ایشون بعد از اختتام حکم برای جذب در یک شرکت معتبر در حال عزیمت به اروپا است و احتمالاً چند روز آینده مهاجرت کنه
این عاقبت افرادی هست که تو کشور کار می کنند و شایستگی دارند

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲

نگران نباشید جایی نمیرن معاونت جتکو همیشه میگفتن ما خیلی پیشنهاد کار داریم پس چرا الان جایی نمیرن و نشستن ببینن چه اتفاقی میافته

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۰

مطمئن باشید از نخبگان جتکو نصف اونها هم به ایرانخودرو نمی روند، حتی کمتر
ایرانخودرو برای آدم های حرفه‌ای اصلن جای مناسبی نیست

میعاد جمعه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۱۸

از ته دلم ناراحت شدم خدا عاقبت این مملکت رو ختم بخیر کنه

ناشناس جمعه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۲۰

ای بابا ما اینقدر از سایت و صفحه لینکدین این شرکت مطالب آموزشی برمی‌داشتیم، این چه کاریه آخه؟!! جتکو که بهترین شرکت ایرانخودرو بود نمیشد از یه جای دیگه بهینه سازی رو شروع کنید؟

جواد جمعه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۲۴

آقای خط بازار توضیح بیشتر بده بعضی خبرها حاکی است یعنی چی؟ بالاخره این تصمیم گرفته شده یا نه؟ این مملکت صاحب نداره که شرکتی که همه می‌شناسن و یه جورایی امید صنعت خودرو هستش رو منحل می کنند؟ واقعاً خبر قطعی رو بذارید

محمدعلی شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۳۹

هر دم از این باغ بری می‌رسد!
از ایران خودرو که توسط مافیا اداره می‌شود جز این انتظاری نداشتیم، واقعا هیچ توجیهی و استدلال منطقی و عاقلانه‌ای برای حذف یک شرکت معتبر و دانش بنیان مثل جتکو نمی‌تونید پیدا کنید غیر از اینکه سد راه مافیا و رانت شده است
اگر مسئولین مملکت می‌خواستند صنعت خودرو را اصلاح کنند قطعا با شرکت‌های قوی مثل جتکو می‌تونستند اما متاسفانه ظاهراً ریش و قیچی دست مافیاست، به نظرم انحلال جتکو برای این آقایان گران تمام خواهد شد هنوز خبر به اندازه کافی منتشر نشده، فکر می‌کنم همین نقطه سیاه در پرونده خصوصی‌سازی یا رانتی‌سازی خودرو پرچم اون‌ها رو پایین خواهد کشید

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۴۸

این خبر متنش بیشتر به گمانه زنی می‌خوره! فکر نمی‌کنم یه همچین اتفاقی بیفته احتمالاً می‌خواستن از یکی مثل همین مدیرعامل سابقشون چشم زخم بگیرن
من تیزرهای تبلیغاتی و علمی شرکتو دیدم فکر کنم ر حد و اندازه‌ای هیکل داره که به راحتی نتونن منحلش کنند
بیشتر وقت‌ها یه سری شایعه‌ها پخش می‌شه تا گوشی دست یه آدم بیاد خودتونو ناراحت نکنید!

مهندس جمال شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۵۱

شرکت جتکو رو خیلی نمی‌شناسم اما آقای محمد قاسمی رو در چند همایش و رویداد دیدم، پژوهشگاه نیرو در مورد خودروهای برقی صحبت‌های خیلی جذابی داشت و کاملاً متفاوت بود و مورد استقبال همه قرار گرفت، رویداد ایوان هم ایشون در مورد داستان کارآفرینی خودش و ایجاد اون شرکت ارائه کرد که خیلی خیلی جذاب و عالی بود من از شخصیت ایشون خیلی خوشم آمد خیلی اون شرکت رو نمی‌شناسم اما حداقل این بنده خدا آدم قابلیه خدا کنه و این بازی‌های سیاسی نابودش نکند!

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۵

سلام خدمت دوستان عزیز خواهش بنده اینست که احساسی صحبت نکنید لزوما ما نباید همه چی رو در کشور تولید کنیم مثل هندوانه که آب زیادی میخواد خیلی از کشور ها اصلا خودرو سازی ندارن و وارد کننده هستن اشتباه ما اینه که فکر می‌کنیم جتکو برای مملکت میخواست خودرو تولید کنه و الان اگر جمع شده بدبخت شدیم نه بابا تولید محصول جتکو نسبت به محصول مشابه وارداتی قیمت بیشتری داشت و اگر قرار بود همه چی در شرکت‌هایی مثل جتکو تولید بشه مثلا ما ریرا یک میلیارد می خریدیم ۳ میلیارد اون موقع ما مردم ضرر میکردیم مثلا یک دوستی نوشته یک سری محصول جتکو تولید کرده پ ن پ میخواستین چیزی نکنه بعدشم الان علوم تخصصی شده نگیم ایران خودرو بدبخت شد اتفاقا برای ایران خودرو بهتر میشه همین نفراتدر قالب شرکت ایران خودرو کار کنند بنده اکثر نفرات رو میشناسم در کل پروژه ها با تاخیر انجام می‌شد و اکثرا برون سپاری داشتن خودشون درگیر نمیکردن و کارهارو میدادن شرکتهای دانش بنیان دیگه انجام بدن

بهرامی شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۴

این نوع تفکر « چرخ را چرا اختراع یا خودمان تولید کنیم؟!! چرخ را از چین جان می خریم» استراتژی غالب این روزهای ایرانخودرو است، همین تفکر باعث ممانعت از فعالیت شرکت هایی به عظمت و توانمندی جتکو شده است.
اتفاقا بر عکس قیمت منطقی ریرا بخاطر پلتفرم الکترونیک جتکو است که حدود پنجاه درصد پایین تر از نمونه های داخلی از جمله نمونه مربوط به شرکت کروز است

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۹

خیلی سخته که انسان از شنیدن این اخبار ناامید نشود
چند شرکت مثل جتکو در کشور داریم که هم از لحاظ فنی بالغ و توانمند باشه و راه خودش رو توی صنعت پیدا کرده باشه و خروجی کارهای اون در کف صنعت استفاده بشود
اگر بنا باشد ا شرکت‌هایی مثل جتکو اینطوری برخورد شود آینده‌ای برای این صنعت قابل تصور نیست

ناشناس شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۵

فاتحه صنعت خودرو را بخوانید و خرمای آن راهم تناول کنید.
سلام بر صنعت ملی چینی خودرو!

محمد شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۷

تا دیروز محل پز دادن و شوآف آقایان این شرکت بود و ویترین ایرانخودرو حساب میشد الآن حرف از انحلال جتکو می زنند، واقعاً ایرانخودرو لیاقت جتکو را نداشت!

عابدی یکشنبه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۲

شناختی از این شرکت ندارم اما سال‌ها آقای محمدقاسمی استاد بنده بوده اند و به ایشان ارادت ویژه دارم دانش مهندسی و علم عملیاتی بسیار بسیار بسیار نابی دارند در دانشگاه جزو بهترین ها بوده اند (هرچند دو سه ماهی است جواب تلفن ما رو نمی‌دهند و بایکوت شدیم!)
در مورد دلیل انحلال این شرکت هم جستجو کردم چیزی ندیدم ولی کامنت ها را مطالعه کردم واقعاً ناراحت شدم امیدوارم بهترین ها برای دکتر عزیز ما و همکاران شون اتفاق بیفتد

ناشناس جمعه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۵

شرکت جتکو پیش رو صنعت خودرو بود شاید میشه گفت مثل شرکت بنز متاسفم من فکر میکنم خودروسازها ی برتر جهان نذاشتن جتکو بمونه اونا ترسیده بودن واقعا جتکو قطب صنعت خودرو در آسیا بود آخه چرا این کارو وردین

ناشناس جمعه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۶

نگران نباش باز تماس بگیرید

محمدزاده دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۱

ما هنوز منتظریم شایعه انحلال جتکو توسط آقای پیرمحمدی تکذیب شود. اگر این شایعه صحیح باشد، تبعات سنگین آن کمر کنسرسیوم خصوصی و مدیریت جدید را خواهد شکاند. ما هم در دانشگاه صنعتی شریف به خاطر همکاری چند ساله با این شرکت دانش بنیان و متخصص، اقدامات لازم و اعتراض متناسب به وزارت صنعت خواهیم داشت. دیگه دوران هفت تپه و هپکو گذشته است

ناشناس دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۵

مؤدبانه ترین اصطلاحی که می شود بکار برد این است که نفرین بر این مافیا و مدیران ترسو و ناکارآمد. همه خودروسازی ها در شرایطی مثل ایرانخودرو و سایپا حسرت داشتن شرکتی مثل جتکو را دارند. این چه اقدام ناشایست و نادرستیه اخه؟! من در صنعت خودرو کار کردم و نه این صنعت رو می شناسم اما این شرکت را در نمایشگاه های مختلف دیدم، نتیجه پروژه های اونها رو در تلوزیون دیدم خصوصاً جایی که شهید رئیسی در صحن هیأت دولت سوار خودروی برقی جتکو شده بود. چرا یک تیم که به این سطح از اعتبار می رسه سریع تصمیم به حذف اون گرفته می شه؟؟!!

ناراضی دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۸

هر دلیلی لازم بود که نشان دهد الان مافیا بر ایران خودرو مسلط است انحلال جتکو از همه دلایل حکم‌تر و قوی‌تر است
دقیقاً این شرکت جلوی مافیا وایساده بود!

ناشناس چهارشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۱

توهمی بیش نیست

یک نفر از مردم دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۲

این خصوصی سازی که کلی دولت ازش تبلیغ کرد این بود؟! جوونای مملکت که یه گوشه داشتند کارشون رو درست انجام می دادند رو منهدم کردید، شرکت جتکو با اون همه آدم حسابی و بدرد بخور را چیکار داشتید؟ سر کل کل سیاسی باید امید این همه جوون رو نا امید کنید؟ فرزند من چهارساله اونحا کار میکنه و الآن میگه دارند به زور می فرستندش ایرانخودرو قاطی یه عده پیرمرد.
واقعاً باید تبریک گفت به این همه سؤ مدیریت!!

مردم پنجشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۰۲

من تا حالا جتکو رو نمی شناختم
الآن فهمیدم آقایان مافیا از کجای ایرانخودرو بیشتر درد می کشیدند، دم همتون گرم! باید اینقدر درست کار کنی که توسط این برادران انحصارگرا حذف بشی

محمد پنجشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۰۳

انحلال جتکو مصوب هیأت مدیره کنسرسیومی است ولی هنوز جرأت اعلام رسمی اون رو ندارند!

مرتضی پنجشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۰۵

کنسرسیوم با این اقدام به ریشه خود تیشه زد، این خبر فقط جواب اونهایی باشه که جو می دهند که بخش خصوصی در حال فلان و فلان است، این بخش خصوصی یک ماه هم تحمل قوی تر از خودش رو نداشت

عضو کوچک جتکو پنجشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۰۸

جتکو محو و منحل نخواهد شد و از جای دیگری جوانه خواهد زد!!!

ناشناس جمعه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۹

فکر کنم این سری جوانه بزنه تانک تولید کنه

ناشنای پنجشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۰۹

آقای پیرمحمدی مشخصاً فقط مجری است و تصمیم گیری نمی کنند

صالحی شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۴۷

من که حداقل ۴ ساله تو اروپا زندگی کردم و ۶ ماه تو جتکو کار کردم برام واضحه که یک شرکت در سطح استاندارد بین المللی هست
اگه کسی تحلیل دیگه‌ای داره حتماً تجربشو نداره

محمد یکشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰:۲۴

ما نه این شرکت رو می‌شناختیم نه این آقایانی که آمده و رفته اند، برادر ما خودروی ریرا داره و من شنیدم پلنفرم برقی اون برای این شرکت است، اولاً دست مریزاد واقعاً فوق العاده است هم از لحاظ آپشن و هم کیفیت، کیف کردم از این کار جوونای مملکت
دوماً این که ایرانخودرو شرکت خودش که بهترین طراحی را براش کرده منحل می کنه منطقی نیست, واقعاً این کار باید برای مردم توجیه بشه

ناشناس سه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۴

انگار نی نی سایت معلوم خودشون کامنت میزارن اصلا ریرا اینا نساختن همه قطعات و تستها بیرون از شرکت انجام شده فقط جتکو قرارداد بالاسری گرفته خواهشن خودتون تبلیغ نکنید این پیام تکراری شده

تقی چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰:۱۶

لطفاً از موضوعی که اطلاع ندارید با احتیاط اعلام نظر کنید،
پلتفرم الکترونیک ریرا کاملاً طراحی جتکو است و هیچ بخشی از آن برون سپاری نشده مطلقاً هیچ بخش.
ما در تیم تحویل گیری در مرکز تحقیقات ایرانخودرو بودیم، این پلتفرم یک افتخار برای کل صنعت خودرو است، البته همکاران مرکز هم خیلی سر این پروژه زحمت کشیدند.
جتکو در پروژه پلنفرم هیچ کار برون سپاری نکرده و هیچ بالاسری دریافت نکرده، حتکو منحل شده افرادش که منحل نشدند تاریخچه موضوع را انکار می‌کنید!!
یه سوال دارم اگه جتکو نقشی نداشته چرا ایرانخودرو تو این سی سال نتونسته کار مشابهی انجام بده؟
ضمناً طبق استاندارد تست‌ها طبیعتاً باید بیرون از شرکت طراح انجام بشه.
از بعضی نظرات عمق دشمنی و تعصب منفی نسبت به جتکو شناخته میشه!
کار درست و خوب حتماً دشمن درست می‌کنه!

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۸

برادر گرامی حرف از سر بغض نیست ما خود آنجا بودیم و در کم و کیف کارها نظارت داشتیم

برادر گرامی پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۰۹

هیچ پیمانکار و برونسپاری در کار نبوده و نیست
این پروژه کاملاً با ابتکار تلاش و توانمندی اعضای جتکو به سرانجام رسید
تمام افرادی که در جریان کار بودند به این موضوع واقف هستند
شما ظاهراً کمی دلخوری از این شرکت دارید
من با تک تک اعضای این شرکت آشنا هستم و به توانایی آنها واقفم
اطلاعات دقیقتر خواستید عرض کنم

علی مهندس چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۰۷

مطمئنم این کامنت را بدون اطلاع کافی نوشته‌اید
من بیشتر در مهندسی تولید بوده ام اما
تقریباً همه بخش‌های تحقیقات، کیفیت و … ایران خودرو می‌دانند شرکت جتکو از لحاظ توان طراحی مخصوصاً در بخش الکترونیک خیلی توانمند است
من روزی در جلسه‌ای بودم که یک تغییر نرم‌افزاری مهم روی پلتفرم برق و الکترونیک از مدیرعامل جتکو درخواست شد، ایشان تلفنی از همکارانشون خواستند که تغییر را انجام دهند، در همان جلسه هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که تیم فنی مرکز تحقیقات تماس گرفتن و گفتند تغییر انجام شده و نتیجه هم خوب بوده، همه مدیران به خاطر تسلطی که شرکت جتکو روی کار خودش داشت از مدیرعامل تقدیر کردند،
در ابتدای راه‌اندازی خط تولید ریرا برخی موارد اعم از تغییرات یا اصلاحات نرم‌افزاری و شبکه در مواردی که تیم جتکو برای بازدید حضور پیدا می‌کرد در خط تولید ازشون خواسته می‌شد خیلی از موارد در همان ایستگاه خط تولید با لپ‌تاپ و دستگاه ها تغییر داده می‌شد و روی خودرو پروگرام می‌کردند و ما نتیجه مورد نظرمون رو می‌دیدیم، این سطح از تسلط و توانمندی برای طراحی ا من سال‌ها است که ندیده‌ام
فقط خواستم بگم انصاف نیست که بدون اطلاعات کافی قضاوت کنیم

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۸

برادر گرامی ملاک کارآمد بودن جتکو مقایسه با ایران خودرو نیست مقایسه پزشکی عمومی با تخصص کاملا اشتباه کجا تو ایران خودرو به صورت اختصاصی روی پلتفرم برقی کار شد اصلا چرا جتکو ایجاد شد برای همین کارهای تخصصی پس لطفا مقایسه نکنید من که این حرف میزنم کاملا از روی تخصص که دارم من خودم حضور داشتم که بابت پلتفرم مشاور داشتن و اون اشخاص کار جمع میکردن تقریبا این کار دو سال طول کشید صورت مالی نگاه کنید متوجه میشید همچنین کپی کردن کاری نداره درست کار تو جتکو اسمبل شد ولی قطعات و کارهای مهم شرکتهای بیرونی انجام دادن با بررسی صورتهای مالی این حرف دقیقا اثبات خواهد شد یک موضوع دیگه اینکه شما فرمودین آقای قاسمی و جتکو مورد حمایت مرکز تحقیقات ایران خودرو بودن سوال بنده. اینه که اگر بودن چرا پروژه به شرکت جتکو محول نشد حداقل تو این دو سال اخیر کسی هم خوشحال نیست که جتکو جمع شده منتها از بالا به قضیه نگاه کن این شرکت چه دستاوردی داشته اگر هم بوده برای مدیران قبلی بوده

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۷

ببخشید عزیزدل شما باید کمی بیشتر پرس و جو کنید حتماً نظر مبارکتون عوض خواهد شد،
اولاً ؛مرکز تحقیقات ایرانخودرو حدود یک دهه پیش با همراهی یک شرکت مشاور اروپایی با ارقام بسیار بسیار بالایی اقدام به طراحی یک پلتفرم بصورت تخصصی کرد که متأسفانه در عین حال که این کار ارزشمند بود (بنده در جریان جزئیات آن پروژه هستم) اما متأسفانه به سرانجام نرسید و بی ثمر ماند
دوماً ؛ موضوعاتی که در جتکو کار می‌شد مثل autosar و ایمنی عملکردی در کشور هیچ سابقه‌ای نداشته که کسی بتواند مشاوره بدهد حتی در سازنده ها قدیمی هم این دانش وجود نداشت،
سوما ؛ استاندارد برای طراحی پلتفرم در همه دنیا حداقل ۲۵ ماه است، ضمن اینکه سازنده‌های غول‌پیکر ایرانخودرو با آن همه سابقه و پشتوانه یک شبکه بسیار بسیار ساده تر رو حداقل سه سال برای تحویل و نهایی کردن طول دادن
چهارم ؛ این پروژه کاملاً از طرف مرکز به جتکو واگذار شده بود و ما در مرکز فقط تحویل گیرنده بودیم

در آخر اینکه بنده هیچ نفعی در جتکو ندارم و کارمند ساده ایرانخودرو بوده و هستم اما اصرار به یک مطلب نادرست که این پروژه‌ها برون سپاری بوده و جتکو جمع کننده بوده کمال کم‌لطفی و بی‌انصافی است
انسان در مقابل کلام و نظر خود مسئول است

کاملی زاد یکشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۷:۵۳

شروع هفت تپه ای دیگر این بار در خودروسازی!!!

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۰

شما دلواپسان چرا دلتون زمانیکه افراد نخبه تو زمینه غیر از برق و الکترونیک تو ابن دو سال اخیر توسط مدیریت کنار گذاشته شدند دلتون نسوخت

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۲

بیشتر تحقیق کنید حتماً به شما خواهند گفت که حداقل هفتاد درصد از متخصص‌های ارزشمند جتکو مهندس مکانیک بودند و کمتر از یک سوم اعضا مهندس برق بودند، همیشه اطلاعات ناکافی موجب قضاوت ناصحیح میشه

مردم پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۳

من خودم مهندس مکانیک هستم اما واقعا همه درد ونیاز ایرانخودرو الکترونیک و الکترونیک است

موسی یکشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۰۱

دلم نه برای قاسمی و نه برای جتکو نسوخت برای این مملکت و فرصت‌های طلایی اش مسوزد که قربانی بیفکری و بی تدبیری آقایان شده!

میم یکشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۲۲

دیگه واردات از چین که شرکت تحقیقات توسعه نمی‌خواهد!
شرکت جتکو اگر هم بماند و منحل نشود باز در یک مجموعه مونتاژ کاری و واردات کاری برای انجام دادن ندارد

بهبودی سه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۴

از بین ۱۰۰ هزار نیرو در ایران خودرو برای کاهش قیمت و سبکسازی و چابکسازی فقط ۱۰۰ نفر نیرو در جتکو زیادی بودند؟
آقای پیرمحمدی و رفقای کنسرسیومی ایشان متوجه نیستند که این ۱۰۰ نفر همه افراد نخبه و برگزیده از دانشگاه‌ها بودند؟
ایشان متوجه نیستند در حال حاضر جذب یک نفر نخبه هم در ایران خودرو در شرایط کنونی مکان‌پذیر نیست؟
اگر ایران خودرو از اموال عمومی نبوده که به امانت دست این آقایان سپرده شده؟ این چه وضع مدیریت است؟

محمودرضا چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰:۱۹

تا وقتی خودروی ریرا در دست مردم استفاده می‌شود هنر و تبحر نخبگان جتکو در نمایش است.
کاری کردند کارستان!!!!!!
درود بر تمام کارشناسان درجه یک شرکت جتکو

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۴

خصوصی سازی پاشو کرده تو حلق توسعه و طراحی!
همه جای ایرانخودرو در وضعیتی مشابه قرار داره، همه دارن برای کار کردن با چین علیه السلام بال بال میزنن، انگار نه انگار این صنعت خودروی ملی (!) است!

محمدی چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۹

دکتر محمدقاسمی نمونه یک مدیر سالم و متخصص بودند، طبیعی است در فضای ناسالم سیاسی و رانتی ابنجور افراد جایی نخواهند داشت

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۲

مگه دوره قبل سیاسی نبودن برادر بودن و خیلی بیشتر

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۰

بله درست است صنعت خودرو صنعت سیاست و سیاسیون است

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۵

ایران ناسیونال از وقتی از مرحوم خیامی مصادره شد فقط مال‌التجاره و وجه‌المعامله سیاسیون بوده

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۱

نمونه شاخص از تئوری «ما نمی‌توانیم بسازیم اما می توانیم از چین بیاوریم»

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۱۵

من دو سال پیش بازنشسته شدم و توفیق داشتم از ابتدای تشکیل جتکو با این مجموعه ارزشمند آشنا بودم و چند باری هم به آنجا رفته بودم
حداقل هشت مأموریت اروپا و آسیا و بازدید شرکت‌های طراحی داشته ام
بی تعارف جتکو یکی از بهترین مجموعه‌های تحقیقاتی صنعت خودرو در کشور بود که در کل سی سال خدمت دیده بودم که در سطح شرکت‌های رده اول طراحی در دنیا قابل ارزیابی بود
امیدوارم مدیریت جدید با تدبیر و منطقی که از ایشان سراغ دارم در این تصمیم تجدید نظر کنند

رضا پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۵

دیگه چند وقتی هست که شنیدن خبرهای عجیب برامون عجیب نیست، شرکت جتکو به جرأت در مجامع علمی و تخصصی کمتر از خود ایرانخودرو در بین مردم شهرت نداشت، این خبرها برای علاقه‌مندان مهندسی خودرو چیزی جز دلسردی و نا امیدی به همراه نداره
البته فضای رسانه‌ای همیشه مخلوط شایعه و حقیقت بوده شاید اصل موضوع تکذیب بشه عزیزان خیلی تحت تأثیر قرار نگیرن

مردم پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۹

بقیه واحدهای تحقیق و توسعه هم جمع خواهد شد، این مدیریت اعتقادی به نوآوری و طراحی ندارد
تا چین هست ما چه‌کاره‌ایم!!!!

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۶

مرکز تحقیقات ایرانخودرو هم حال بهتری از جتکو نداره!!!

بهرامی یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۹

جتکو نماد کارهای علمی در یک صنعت پیر و بیمار بود. ایرانخودرو اونقدر خسته و پیره که مفهوم شرکت دانش بنیان و فناوری رو متوجه نمی‌شه چه بخواد حفظ و حمایتش کنه

مجتبی یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۰

همون بلایی که سر صنعت فضایی و انرژی اتمی اومد!!!!

غفاری یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۲

برای همه ما در ایرانخودرو انحلال و حذف جتکو غصه و ناراحتی به همراه داشت، این تصمیم خارج از ایرانخودرو گرفته شده وگرنه مدیر ایرانخودرو نمی‌تونه عضو بدن‌اش رو اینجوری قطع کنه، اونهم جتکو که برای همه افتخار بوده

تحویلدار یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۴

از صمیم قلب ناراحت شدم اصلن شوکه شدم، هم بخاطر دکتر قاسمی هم بقیه انسان‌های شایسته جتکو
امیدوارم سر آقایون تا دیر نشده به سنگ بخوره

رضایی یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۶

آقای مدیر عامل ایرانخودرو : شاخص یک مدیر بی‌دست و پا و حلقه بگوش!!!

ناشناس یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۶

بنده تمام کامنتها رو خوندم نظرات ضد و نقیض بود در خصوص اینکه جتکو واقعا محصولات تولید کرده یا نه میشه اینطور بیان کرد که کار از سمت ایران خودرو به جتکو محول میشد اونا در اکثر موارد کار به پیمانکار می‌سپردند و طرف تا تست نهایی وظیفه داشت انجام بده بعد جتکو سود از ایران خودرو می‌گرفت چند تا پروژه من رصد کردم دیدم تو بعضی موارد اصلا قدرت طراحی و برآورد هم نداشتن شما تو گزارشات جتکو ورود کنید کلی خرید خدمات و قطعه دارن میشه نتیجه گرفت که شرکت خودش عملا ناظر بود

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۰۳

شناختی که صرفاً از روی کامنت‌ها و بعضاً صورت‌های مالی باشد دقیق‌تر از این نخواهد بود!
اینکه کسی با توجه به حجم خرید ز صورت‌های مالی اعلام نظر کند که کارها برون سپری شده کمال ساده اندیشی است!
من به عنوان یک فردی که از بیرون در ارتباط بودم و افتخار آشنایی با این شرکت داشتم افتخار می‌کنم که این شرکت توانسته بود کارهای مهمی انجام بده و افراد ضعیفی هم به عنوان دشمن مقابل اون وایساده بودند

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۹

شما مطمئن هستید از بیرون شرکتی برادر ؟

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰:۰۴

اگه درون شرکت باشم که اطلاعاتم دقیق‌تر از شما خواهد بود،
اگر براتون خیلی مهمه که اونجا برون‌سپاری بوده و کاری انجام نشده من اصراری ندارم شما رو اذیت کنم هر طریق که مایل‌ هستید فکر کنید، همیشه لازم نیست منطبق با واقعیت فکر کنیم بعضی وقت‌ها به مراد دلمان فکر کنیم لذت و آسایش بیشتری همراه داره،
مهم اینه که کمتر از یکسال دیگه اثر حذف جتکو مشخص خواهد شد،
من هم اگه کارمند و نیروی رسمی نبودم حتماً دوست داشتم جتکو استخدام بشوم، حتی یک‌بار برای مأمور شدن اونحا هم اقدام کردم اما به دلایلی نشد

ناشناس جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۷:۱۸

شما ارزوتون بوده اونجا کار کنید ما اونجا کار میکردیم انقدر شما تعصب بی منطق نداشته باشید و اگر هم سررشته ندارید من زیر سوال نبرید برادر گرامی باورکنید اونجا کار خاصی انجام نشد همون بهتر که جمع شد خوشبختانه نان کسی بریده نشد به لطف شرکت مادر منتها برخی آدم های متوهم اگر دست از توهم بردارن خیلی به نفع جامعه خودروسازیمون میشه

ناشناس جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۷

به شما دوست عزیز حق می‌دهم که ظاهراً روزی آنجا کار می‌کردید و به هردلیلی از اون شرکت کنار گذاشته شدید و این طبیعی است نسبت به اون محل کار قبلی‌تان ذهنیت خوبی نداشته باشید ولی به هر حال نقد غیر منصفانه نشانه خوبی برای یک مهندس نیست! اگر هم تا روز آخر اونجا بودید و باز نسبت به اون شرکت تعصب (غیرت) نداشته باشید این نشانه بدتری نسبت به حالت اولی است
اما جهت اطلاع شما اینکه من هم سررشته دارم، هم کارشناس ناظر و تحویل گیرنده پروژه‌ها بودم و هم نفرات اون‌جا رو می‌شناسم و با اطلاع کافی کامنت شما را خالی از منطق و انصاف می‌دونم
ثانیا افراد اونجا یکسری کارگر نبودند که کسی نگران بریده شدن نان‌شان باشد اونها هر جایی اراده کنند با بهترین مزایا می‌تونن کار کنند، ناراحتی ما از از بین رفتن فرصتی است که صنعت خودرو از دست می دهد

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۲

شما بفرمایید این افراد غیر از ایران خودرو کجا میتونن برن

ناشناس دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۸

طبق آماری که سال گذشته به واحد HR ایران خودرو ارائه شده است حدود ۴۵ نفر از کارشناسان جتکو بعد از جدا شدن از این شرکت در یکی از ۱۰ شرکت برتر خودروسازی دنیا در موقعیت شغلی مشابه با جتکو استخدام شدند، حداقل ۱۲ نفر از این افراد به عنوان سرپرست و مدیر در واحدهای تحقیق و توسعه خودروسازی در حال فعالیت هستند،
گزارش دقیق این موضوع در یکی از نشریات داخلی ایران خودرو در سال ۴۰۳ منتشر شد، اگر جستجو کنید احتمالاً پیدا می‌کنید،
آمار مهاجرت افراد از ایران خودرو به شرکت‌های خودروسازی دنیا در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۵۰ نفر (از جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر است) مقایسه کنید با جتکو ۴۵ نفر از ۱۵۰ نفر آنهم در چهارسال!
حتماً ایران خودرو برای یک نیروی اجرایی و ستادی جای خوبی برای کار کردن است حقوق خوب و ثبات شغلی، اما برای یک نیروی متخصص و خبره بهترین جا محسوب نمی‌شود

ناشناس سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۸

ما هم همینو میگیم اونهایی که رفتن نخبه بودن مشکل سر اونهایی که موندن

ناشناس سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۲

مهاجرت این افراد برای زمان آقای مهندس خسروی بوده

ناشناس سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۲

مهاجرت این افراد برای زمان آقای مهندس خسروی

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۰۴

با این استدلال کمر علم مدیریت و اقتصاد شکست!
آخه عزیز جان از روی کامنت گزارش‌های مالی سبک کاری شرکت را چه جوری می‌تونی تشخیص بدی؟!
سادگی, بی اطلاعی و غرض ورزی هم حد و حسابی داره!

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۵:۵۴

ما بی اطلاع و غرض ورز شما مطلع و کاردان

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۵:۵۷

اگر شما سررشته ندارین چرا کل تحلیل بنده و رد میکنین این حرف بنده کاملا منطقی و علمی بوده دفاع شما از عملکرد شرکت درست نیست و مطمئنا از نفرات خود شرکت هستید

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۰۷

از تحلیل علمی منطقی و دانش بنیان شما متشکرم
من توفیق نداشتم که از نفرات اون شرکت باشم اما به نظرم می رسه اگه نفرات اون شرکت از عملکرد خودشون دفاعی کنند خیلی فاجعه ای اتفاق نیافتاده بلکه پسندیده و شایسته است و حتماً دیتای اون‌ها دقیق‌تر از من و شماست…..

ناشناس جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۷:۱۲

شما اگر کمی اطلاعات داشتین میدونستین که کل اقتصاد دانه‌ای و تحلیلگران مالی از روی صورت مالی شرکتهارو بررسی می‌کنند و نه از روی توهم و خیال و خود بزرگ بینی وقتی در یک شرکت تحقیقاتی مبلغ خرید خدمات بالاست یعنی چی منظورم خرید قطعات نیست خرید خدمات و قراداد ساخت امیدوارم متوجه شده باشید

ناشناس جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۳

فکر کنم اطلاعات زیادی نیاز نباشد که به این نتیجه برسیم ارزیابی عملکرد یک شرکت تحقیقاتی و توسعه دهنده فناوری از روی صورت‌های مالی کاملاً نادرست و نشانه عدم شناخت کسب و کارهای فناورانه است، ارزیابی یک بنگاه تجاری و شرکت خدمات پیمانکاری با یک شرکت دانش‌بنیان کاملاً متفاوت است.
دوم هزینه نیروی انسانی شرکت جتکو نسبت به هزینه خرید خدمات بیش از نود و پنج درصد است، شاید علم ریاضی و اقتصاد شما نسبت ۵ به ۹۵ را به نحو دیگری تحلیل می‌کند ( به هر حال علم پویا است و ممکن است ما آخرین تحولات آن را ندیده باشیم!)
از اون گذشته قرارداد ساخت یعنی ساخت یک دستگاه، مونتاژ یک قطعه و … اگر شما انتظار دارید تعداد زیادی کارگاه ساخت در یک شرکت وجود داشته باشد که همه فرایند ساخت و تولید را انجام دهند بازهم نشان می دهد جنابعالی اصول حاکمیت شرکتی در یک مجموعه توسعه تکنولوژی را نمی‌دانید.
مدیریت شبکه فناوری ارزش کمتری از توسعه فناوری ندارد (هرچند این مأموریت محوری جتکو نبوده است) همین کار را اگر ایرانخودرو می‌توانست انجام دهد با توانمندی‌هایی که در کشور پراکنده است می‌توانست کل مسائل تاریخی خود را حل کند.
اجازه بدید عرض کنم از نظر حقیر شما نه قدرت تحلیل تخصصی و فنی و نه قدرت تحلیل مالی و اقتصادی قابل ملاحظه‌ای ندارید و طرح کامنت‌های شما نشانگر نگاه منفی و غیر منطقی شما به آن شرکت به دلیل تجربه منفی در رابطه با آن‌جا و یا وابستگی به نهادهای رقیب آنجاست
پایدار باشید

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۶

دوست عزیز اگر در مورد موضوع تخصص ندارید خواهشن اظهار نظر نکنید ببین دوست گرامی در سال ۴۰۲ حساب درآمد قابل بازیافت جتکو یک عددی بوده در ۶ ماهه اول این عدد ۷۰ درصد رشد داشته میدونید یعنی چی یا توضیح بدم یعنی این که شرکت نه تنها پروژه های ۴۰۳ را تکمیل نکرده بلکه یک سری پروژه نا تمام هم گذاشته سوال من این که اگر تیم جتکو کار بلد بودن پس چرا اینهمه کار نا تمام در خصوص پروژه ریزا عرض کنم این پروژه دو سال طول کشید البته یک سال از برآورد زمانی بیشتر پس یعنی تحلیل درستی از کار نبوده و همه چی آزمون و خطا الان از خودتان بپرسید چرا ایران خودرو جلو تولید ریرا رو بسته به خاطر ایرادات داشبورد و شکایت مشتری

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۸

البته جتکو یک شرکت دانش بنیان درجه یک نبود

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۸

قصد جسارت ندارم اما اگر کسی علم حسابداری بلد نباشد قطعاً با جستجوی اینترنتی می‌تواند معنی بعضی اصطلاحات را دریافت کند، بازیافت به معنی کار و پروژه ناتمام نیست بلکه به معنی فعالیت‌هایی است که انجام شده ولی به مرحله صدور صورتحساب و دریافت پول از کارفرما نرسیده است، در واقع بازیافت به معنای عقب بودن کارفرما و مشتری از پیمانکار و مجری پروژه است، دوم اینکه برای شرکت‌های پیمانکاری با پروژه‌های طولانی مدت این موضوع طبیعی و استاندارد است و اتفاقا جتکو در این مورد نسبت به نرم شرکت‌های همرده عملکرد بهتری داشته، در شرکت‌های پیمانکار تحقیق و توسعه میزان بازیافت از کل فروش بین چهل تا پنجاه درصد است و این مبلغ در جنکو کمتر از بیست درصد است.
پروژه ریرا (شبکه برق و الکترونیک ریرا) بیست وچهار ماه بوده (تا پایان شهریور ۴۰۳) که جتکو بهار ۴۰۳ پروژه را تحویل داده است و بقیه فرایندهای جاری مرتبط با صنعتی سازی ( وظیفه تولید کننده) بوده که بازهم توسط جتکو پشتیبانی شده. این راهم بد نیست بدانید مجموع زمان طراحی ریرا در ایرانخودرو در حدود شش سال (!) طول کشیده ( در صورتی که پروژه سه ساله تعریف شده)
اضافه کنم استاندارد زمان طراحی پلتفرم در کشورهای پیشرفته با فرض امکانات و منابع کامل ۲۴ ماه است!
داشبورد ریرا طراحی و محصول جتکو نیست و محصول مهرکام پارس است.
در چهار ماه گذشته هیچگونه شکایت مشتری از برق و الکترونیک ریرا ثبت نشده و مسئله کیفی ریرا در چهار ماه ابتدایی تولید خودرو در خصوص اکسل، پلوس، کولینگ موتور، تعلیق عقب و موتور بوده که به لطف خدا و زحمات همکاران من در ایرانخودرو مرتفع شده است،
توقف تولید ریرا هم چنانچه در بیانیه رسمی ایرانخودرو ذکر شد مشکل ثبت سفارش مواد اولیه قطعات بوده که آنهم رفع شده،
من یک کارشناس ناظر کیفی ساده در ارتباط با جتکو بودم اما شما ظاهراً به نحوی نیروی جتکو بودید که اطلاعات پایه‌تان هم از این شرکت ایراد دارد
ولی از اینکه با طرح این موضوع، زمینه طرح توانمندی و ظرفیت‌های این شرکت را فراهم نمودید متشکرم، باز اگر ابهامی بود بفرمایید توضیح دهم

ناشناس پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۸:۱۸

دوست عزیز صورت های مالی انعکاس یک سال فعالیت یک شرکت میباشد اگر سررشته ندارین حرف بنده را قبول کنید و الکی هم جو ندین

مردم دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۰۶

این دوست خوب ما ظاهرا دل پری از شرکت داره، اگه هنوز کسی اونجا هست ایشون رو دعوت کنه و از دلش در بیاره
اینقدر سطحی نگری می‌تونه تصادفی باشه!!!!!!!

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۵:۵۸

نه دل خونی هم ندارم فقط حقیقت گفتم

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۹

مهم نیست که دل من خون و یا دنبال دلجویی باشم مهم اینه که انسان از رفتارش متنبه بشه

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۳:۱۴

دوست عزیز اگر درصد پیشرفت یک پروژه در یک دوزه صورت مالی تغییر نکند و اینکه زمان پروژه گذشته باشد ایراد کار بر اینست که اشخاص آن شرکت ممیتوانند کار را به اتمام برسانند

مهدی سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۴۷

نوع استدلال شما پذیرفتنی نیست، اگر به توانایی‌های آن شرکت اطلاع دقیق ندارید لزوماً ثبت کامنت و ارائه نظر اجباری نیست
چیزی که عمده افراد بیرون اون شرکت اعتقاد دارند توانایی و خبرگی اون شرکت است اگر افراد عضو شرکت هم صحه گذاری می‌کنند دیگه جایی برای حدس و گمان نیست

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۷

به نظرم بهتر شما نقطه ضعف خودتان را نقطه قوت جتکو قرار ندهید شما اطلاعاتی در این خصوص نداشتین منتها پرسنل جتکو تخصیص روی موضوعات کار میکردن

محمد عباس زاده سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۴۹

داشتم تو اینترنت دنبال اطلاعیه برگزاری جلسه دوم اتری شرکت جتکو می‌گشتم که به این خبر رسیدم!!!!
آقایی که فرمون سیاست گذاری دستت است، از اون کارخونه که ماشین به درد بخور مردم بیرون نمیاد حداقل می‌ذاشتی ما از این برنامه‌های آموزشی استفاده کنیم!!!

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۸

امیدوارم تیم قدرتمند و شایسته جتکو هرجا که هستند موفق و پیروز باشند، همینطور مدیران سابق افرادی که موسس و پایه‌گذار این شرکت بودند
فقط می‌توانیم امیدوار باشیم آینده بهتر از حال باشه

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۵

تیم جتکو خیلی زود به بلغ سازمانی رسیده بود و اکثرا خوشان را در همه زمینه ها صاحب نظر می‌دونستن و این خود بزرگترین ایراد بود و شما نمیتوانستی این افراد را ارتقا بدی متاسفانه این تفکر از بالا به پایین تسری پیدا کرده بود

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۱

بلوغ سازمانی نکته مثبتی است و برای پرسنل هر شرکت ویژگی مطلوبی است و مرتبط با رفتارهای پسندیده و قابل قبول سازمانی است و ارتباطی با خود بزرگ بینی در حوزه فنی ندارد
دوم آنچه شما خود بزرگ بینی تعریف می‌کنید اعتماد بنفس فنی است که اتفاقاً در یک شرکت دانش‌بنیان در حد تعادل مناسب است و پسندیده، من در جتکو غرور بی‌جا نمی دیدم بلکه افراد با اراده و با انرژی بودند و به توانمندی و ظرفیت خود ایمان و باور داشتند.
بعید می‌دانم گروه یا افرادی از بیرون شرکت برای ارتقا دادن این افراد در حال اقدام بوده باشد
احساس من این است که حس (ما می‌توانیم) از جتکو به خیلی از بخش‌های ایرانخودرو تزریق شده بود این اعتراف بسیاری در ایرانخودرو بود، از زمان تشکیل جتکو بود که کلان پروژه‌هایی مانند ecu و گیربکس اتوماتیک و تلماتیک و adas و … در ایرانخودرو شروع و نمو پیدا کرد و گرنه ایرانخودرو بیست سال پیش پروژه مالتی پلکس را با فرانسوی ها شروع کرد و بعد از شکست اون پروژه تقریباً در مقابل تأمین‌کنندگان تسلیم شده بود
واقعاً بودن شرکت جوان پویا و پر انرژی مثل جتکو برای ایرانخودرو نعمت محسوب می شود

مسعود جوادیان شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۶

من کار بینظیر این شرکت روی خودروی ریرا را دیده ام واقعاً فوق‌العاده و حیرت انگیز است

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۳

من افتخار داشتم دوره کار آموزی در جتکو حضور دلشتم، محیط بسیار صمیمی و دوستانه داشت، برای من فقط خاطره خوب بجا مانده

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۵

آقای پیرمحمدی در این مورد اشتباه کرد، فقط همین

مهدی شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۶

خدا به داد سایپا برسد، سرطان خصوصی سازی پدر صنعت خودرو را می‌سوزاند

مجیدی شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۹

احتمال اینکه دوباره این شرکت را احیاء کنند وجود دارد چون آنطور که شنیدم واکنش‌های کلان و عمومی به این تصمیم زیاد بوده، باید صبر کنیم آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۸

چه واکنشی چرا جو میدین

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰

به نظر من شرکت باشد بهتر نه با این مدیریت و معاونان

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۵

بله درسته
من هفته گذشته طوماری دیدم که حدود صد امضا داشت خطاب به وزیر صنعت در اعتراض به انحلال جتکو
شاید آقایان در تصمیم خود تجدید نظر کنند خیلی نتیجه گیری زود است

ناشناس دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۷

بابا تورو خدا دست بردارید از این حرفها شرکت خصوصی شده اگر برای یک تاجر جتکو منفعت داشت جمشون نمی‌کرد مگر کسی دنبال زیان

ناشناس دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۶

قطعاً برای تاجری که سودش در خودروسازی باشد حذف جتکو خسارت‌بار است اما تاجری که دنبال نفع در قطعه‌سازی است و خودروسازی را هم به عنوان وسیله برای فروش قطعه می‌داند جتکو نه فقط ضرر است بلکه مانع منافع هم هست

ناشناس دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۹

حرفت قبول دارم اما جتکو تو اندازه ای نبود بخواهد موی دماغ باشد اینو از من قبول کن بعدشم فیزیک شرکت جمع شده ولی آدمها که هستن من نمیدونم شما چه نفعی دارید منتها فکر کنم نگران جتکو نیستید نگران از دست دادن پست و مقام هستید وگرنه هدف اگر خدمت تو همون اطاق ایران خودرو هم میشه مملکت بی نیاز از ارزبری کرد

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۳

جداً؟ من هم از نامه نگاری و طومارها در مورد جتکو زیاد شنیدم اما بعید می دونم به جایی برسه

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۳

به جای ایرانخودرو زین پس بفرمایید : چین خودرو

حمید رضا صادقی شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۵

اطلاعات دقیقتر بدهید قضیه چیست؟

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۸

احتمالاً در راستای شعار سال بوده! سرمایه گذاری روی چین

دلسوز یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۵

روزهای سختی در پیش صنعت خودرو است

ناشناس سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۵:۴۳

اگر قرار شرکت احیا بشه یک مدیر مالی قوی تو راس کار بزارن بخاطر اینکه مدیران مالی دیر وسیعتری دارن و میتونن شرکت هدایت کنند امیدوارم یک نفر با تحصیلات مالی مدیر عامل جتکو بشه

ناشناس سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۳

ظاهر قضیه که خیلی امیدوارکننده و زیبا نیست
امیدوارم آخر و عاقبت این اتفاقات برای صنعت خودرو خیر و سریلندی باشد

ناشناس سه شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱:۰۲

کروز و واگذاری ایران‌خودرو؛
بحران آفرینی یا مدیریت؟
📉 پس از واگذاری، زیان ایران‌خودرو از ۱۲۰ همت به ۲۸۰ همت رسید!
نقش عادل پیر محمدی عامل کروز در این سقوط مالی چیست؟

🔰نتیجه واگذاری ایران خودرو خیلی زود در حال ظهور و بروزِ است!!

۱- افزایش زیان
۲- کاهش تولید
۳- گروگان گرفتن تولید و عدم فروش به منظور اخذ قیمت و به کرسی نشاندن حرف بخش خصوصی
۴- شروع فروپاشی زنجیره تامین با عدم تامین مالی و پرداخت مطالبات قطعه سازان
۵- اصلاحات ساختاری و فرآیندی به منظور حداکثر نمودن منافع شرکت های متبوع خود به قیمت زیان سایر سهامداران مثل ، تغییرMRP قطعات به سمت شرکت های متبوع خود با قیمت های بالاتر، حذف و انحلال شرکت های رقیب کروز « انحلال جتکو، انحلال ایپکو و … »، تغییر بیمه از پارسیان به ملت، راه اندازی آشپزخانه صنعتی با مالکیت کروز، فروش سهام شرکت های تابعه به خود، مصادره اموال شرکت در ازای مطالبات ایجاد شده با MRP های غیر منطقی و قیمت بالا و …
۶- اصلاحات ساختاری با شعار چابک سازی سازمان و در عمل بزرگتر نمودن ساختار و ایجاد ساختارهای فاقد ارزش افزوده، برای هر پست یک قائم مقام و یک مشاور منصوب شده است !
بدین معنی است که جامعه مدیریتی و یقه سفید شرکت حداقل ۳ برابر شده اند. حتی برخی رییس اداره ها هم قائم مقام دارند اتفاق نادری که حتی در دوره بی کفایت ترین مدیر دولتی نیز سابقه نداشته است.
گذر زمان همه چیز رو شفاف تر میکند

css.php