تعداد نظرات: ۹ نظر
هرچند که قضاوت در خصوص عملکرد آن هم بعد از گذشت تنها چند ماه از زمان مدیریت مدیرعامل جوان ایران خودرو زود است ولی رصد تحولات و اتفاقات می تواند روند کلی و سمت و سوی حرکت ایران خودرو را نشان دهد.
کد خبر: ۷۶۹۳
۰۸:۴۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸


به گزارش "خط بازار" با روی کار آمدن مدیرعامل جوان ایران خودرو از یک طرف امیدها به بهبود عملکرد این شرکت افزایش یافته و از طرف دیگر این دغدغه وجود دارد که عدم اشراف کامل به موضوعات فنی و مدیریتی، سبب اتلاف منابع مالی، سرمایه ای و انسانی شود. هرچند که قضاوت در خصوص عملکرد آن هم بعد از گذشت تنها چند ماه از زمان مدیریت مدیرعامل جوان ایران خودرو زود است ولی رصد تحولات و اتفاقات می تواند روند کلی و سمت و سوی حرکت ایران خودرو را نشان دهد.

به طور مثال انتصابات جدید در ایران خودرو یکی از این تحولات کلان است. فرشاد مقیمی در تلاش است که اول در کمترین سطح تنش با بدنه دولت، قطعه سازان و سهامداران باشد و دوم نیروهای مورد نظر خود را جایگزین نماید. جمع این دو نقض بسیار سخت است. از این رو است که برخی از انتصابات وی قابل تقدیر و برخی دیگر در بخش های اجرا محل سوال است. برخی از افراد از ایران خودرو رفتند ولی برخی دیگر علی رغم مشاغل امنیتی شان هنوز در ایران خودرو حضور دارند.

افزایش تولید از دیگر شاخص های مدیریتی است که مقیمی جوان تلاش نموده تا بتواند کارنامه موفقی در این زمینه داشته باشد. روند تولید در ایران خودرو طی ماه های اخیر افزایشی بوده که این مسئله نقطه قوتی برای مقیمی است. هرچند که هنوز موضوع خودروهای با کمبود ناقص از مسائل مورد بحث در ایران خودرو است.

نحوه مدیریت مجموعه های زیردست از دیگر نکات قابل توجه است که می تواند نشان دهد کشتی بزرگترین خودروساز کشور به کدام سمت و با چه کیفیتی در حال حرکت است. معاونین در بخش های مختلف خرید، مالی و .. بازوهای اصلی یک مدیرعامل هستند. هرچقدر این معاونین مقتدر، مسلط به امور و با درایت باشند، فکر مدیرعامل از مسائل میانی و پایین دست رها می شود. چرا که یک مدیرعامل می بایست راهبرد کلان، با عنایت به هماهنگی در سطوح پایینی را باید در دستور کار خود قرار دهد. قطعا جایگاه مدیرعامل ایران خودرو این نیست که با مدیرکل گمرک فرودگاه امام و یا مدیرعامل فولاد مبارکه جلسه بگذارد بلکه این معاون خرید هستند که شان شان حضور در این جلسات به نمایندگی ایران خودرو است. لذا اگر با هماهنگی معاون خرید، مدیرعامل ایران خودرو به این جلسات می رود نشان از ضعف مدیریتی معاون خرید است.

مرور این چند نمونه از نحوه مدیریت مدیرعامل جوان ایران خودرو نشان می دهد که فرشاد مقیمی تلاش نموده تا ایران خودرو را به طور نسبی در مسیر خوبی به پیش ببرد ولی گاهی به دلیل حجم بالای کار، گرفتار مشورت های و رفتارهای غلط شده که متناسب با جایگاه وی نیست و ممکن است ادامه این مسیر جایگاه ایران خودرو را نازل دهد.

انتهای متن


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
خدا قوت به دکتر مقیمی پاک دست و خدا ترس.ایشون هنوز برخی از عناصر مدیرعامل فاسد قدیم و همچنین امنیتی ها رو نتونست تغییر بدهد. گویا کوپن مدیرعامل قبلی که نفوذ به راس هرم دولت دارد برای نیروهای مانده اش داره خرج می کنه و اونا را حفظ کنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
در این مدت کوتاه دستاوردهای خوبی را برای ایران خودرو رقم زده اند.ولی ما موندیم چرا شریک معاون خرید خارجی فرار کرده به آمریکا را بر مسند مهمترین شرکت ایران خودرو همچنان نگهش داشته و تغییرش نداده!!!!!!
ناشناس
|
France
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
تکمیل خودروهای ناقص به نظر شما دلیل افزایش تولید بوده ؟ آیا به دلیل همین افزایش تولیده که هنوز تفاضا در بازار بالاست و قیمت خودروها در بازار ایران روز به روز رو به بالاست ؟ شعارهای اقای مقیمی رو در خصوص داخلی سازی فقط افراد متخصص متوجه توخالی بودنش می شوند که فقط با چند ماه تلاش نمیشه داخلی سازی انجام دادو برای این کار حداقل نیاز به یکسال و نیم تا دوسال زمان وجود داره .تو رو خدا کمی منطقی باشیم .نمی دونم دوستان دنبال چی هستند و قراره که چی رو توجیه کنند اما در این چندین ماه که ایشون امدند قیمت خودرو که سر به فلک گذاشته فروش ها و یا پیش فروش ها تحت عنوان تنظیم بازار، بازار رونه تنها سامان نداده بلکه به این روز انداخته که می بینیم و کلیه پروژه های محصولات رونمایی شده مربوط به گذشته بوده و نه حال .کاش کمی منطق و انصاف داشته باشیم و قضاوت رو در مورد افراد گذشته و حال با منطق داشته باشیم نه با احساس.فکر می کنم دوستانی که در اینجا اظهار نظر می کنند بدنبال پاک سازی عقده های پیشین از افراد گذشته هستند و نه چیز دیگری.
رصد نیرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
خط بازار اطلاعات و اخبار خوبی انتشار میدهد کارکرد معاونین خرید در ایران خودرو همیشه زیر ذره بین سازمانهای نظارتیست ولیکن این عملکرد از جنس مالیست و نه شایستگی و صلاحیت تجربی، گویا معاون جدید تمایلی به خیس شدن در آب خرید را ندارد و کماکان با بازی بازی کردن به گذران امور میپردازد.
رصد نیرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
خط بازار اطلاعات و اخبار خوبی انتشار میدهد کارکرد معاونین خرید در ایران خودرو همیشه زیر ذره بین سازمانهای نظارتیست ولیکن این عملکرد از جنس مالیست و نه شایستگی و صلاحیت تجربی، گویا معاون جدید تمایلی به خیس شدن در آب خرید را ندارد و کماکان با بازی بازی کردن به گذران امور میپردازد.
فرهاد
|
France
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
بزرگترین دستاورد ایشان شکستن رکورد حضور در رسانه ها و خبرسازی در مورد دستاوردهاییست که از سال ها قبل پایه گذاری شده.
معنی "فرشاد مقیمی در تلاش است که اول در کمترین سطح تنش با بدنه دولت، قطعه سازان و سهامداران باشد و دوم نیروهای مورد نظر خود را جایگزین نماید." اینست که مقیمی توسط دولت انتخاب نشده است؟ کسی که بدون هیچ سابقه ای در صنعت خودروسازی به سمت مدیرعامل بزرگترین خودروساز خاورمیانه منصوب شده است چه تنشی با دولت می تواند داشته باشد؟
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
به نظر میرسد دستهای پشت پرده و مدیریت سایه ای یکی از مسئولین اجرایی ایرانخودرو چه در زمان یکه زارع فاسد و چه در زمان مقیمی ، خوب در حال فعالیت و بیراهه بردن مدیرعامل جوان است ، از مهره چینی در نقاط حساس تا نشستن در سکوت و سایه.
رضا
|
Germany
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
آفرین به این مدیرعامل جوان که با توجه به اینکه سابقه خودرویی نداشته بهتر از مدیرعامل فاسدی که ۳۰ سال در خودرو سازی بوده ,هستش و اگر موفق بشه امنیتی ها و مدیران عاملی که خودشان اذعان دارند شاگرد یکه زارع هستن را کنار بزنه و از مدیران جوان مثل خودش استفاده کنه عالی میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
نقطه مثبت مدیرعامل جوان تعامل با تمام قطعه سازان هست نه مثل مدیرعامل فاسد قبلی که فقط با یکی و دو قطعه ساز همکاری تو رگی داشته حتی براش وثیقه آزاد شدنش را هم بزارن